مرمریت مشکی گلدن بلک

مرمریت مشکی گلدن بلک

صنایع سنگ سی سنگان یکی از تولیدکنندگان انواع مختلفی از سنگ ساختمانی و تزئینی تراورتن و مرمریت میباشد که با بکارگیری کارشناسان متعهد و با تجربه و استفاده از پیشرفته ترین دستگاههای فن آوری سنگ در دو خط تایل و اسلب ، بصورت تخصصی تراورتن مشکی مارشال ، تراورتن عباس آباد ، تراورتن شکلاتی ، تراورتن سیلور و تراورتن سیلور خرمایی را با کیفیت صادراتی تولید می کند. صنایع سنگ سی سنگان با بهره گیری از مرغوبترین معادن کوپ مرمریت و تراورتن، محصولات متنوعی با کیفیت صادراتی تولید و در انبارهای فروش سنگ خود در شهرهای شیراز ، تهران، کرمان و کرمانشاه جهت مصارف داخلی عرضه می دارد.

کاربرد سنگ ساختمانی تراورتن به دلیل داشتن مقاومت، زیبایی ظاهر، وجود تخلخل جهت چسبیدن کامل و یکپارچه شدن با ملات، در نمای داخلی و خارجی ساختمان آتقدر گسترده است که صنایع سنگ سی سنگان را بر آن داشت تا سنگ تراورتن مشکی مارشال را جهت سهولت انتخاب در دسترس مشتریان خود قرار دهد.

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن از دسته سنگ‌های تزیینی بشمار میرود که در طی دوره های زمین شناسی و در حدود ۶۰۰ هزار سال ، در وسعت زیادی از نوعی سنگ آهک متخلخل برجای مانده از رسوب های کف دریاها و رودخانه‌ها یا آب‌ معدنی غارها تشکیل شده است.

از مزایای سنگ تراورتن خاصیت عایق حرارتی و صوتی آن است که در اثر داشتن حفره ، شیار و سوراخ‌های روی سنگ تراورتن بوجود می آید. سنگ تراورتن در لایه های بالاتری نسبت به دیگر سنگهای تزئینی تشکیل شده ، لذا بدلایل زمین شناسی از استحکام کمتری برخوردار است . عبور جریان آب در لایه های مختلف سنگ تراورتن از جمله دلایل بوجود آمدن این حفره ها و شیارها میشود که باید در هنگام فراوری سنگ ، سطح آن با رزین پر شود.

وجود این حفره ها در سنگ تراورتن باعث میشود تا در هنگام نصب سنگ، ملات سیمان داخل آن شیارها نفوذ پیدا کرده و از سقوط سنگ جلوگیری کند. از دیگر مزایای سنگ تراورتن مقاومت بسیار در شرایط آب و هوایی گوناگون مانند آفتاب، باران و برف دانست که عامل آن مواد تشکیل دهنده سنگ تراورتن میباشد. از اینرو سنگ تراورتن گزینه بسیار مناسبی برای نمای داخلی و بیرونی ساختمان میباشد.

سنگ تراورتن را با انتخاب هوشمندانه و تغییر جهت برش ، به شکل موج دار و بدون موج در می آورند . در بین تراورتن‌ها، سنگ تراورتن سفید که رگه‌ رنگی و تخلخل یکنواخت تری دارد، از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار است. رنگ بندی تراورتن‌ها در طیف وسیعی از سفید تا مشکی ، بدلیل اختلاف میزان اکسید آهن در لایه‌های مختلف آن می‌باشد. تراورتن‌های رنگی بر اساس میزان رنگدانه‌های اکسید آهن از رنگ ها مانند: تراورتن کرم ، زرد ، لیمویی، قرمز ، قهوه ای، گردویی، خاکستری ، دودی و مشکی تشکیل می‌شوند که در بازار سنگ ایران موجود است .